.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخبگان آموزشهای مهدویت فرا می گیرند

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: نخبگان ویژه شناسایی و آموزشهای لازم دوره مهدویت جهت تدریس به آنها داده خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، حجت الاسلام محمد رضا نصوری افزود: بحث مهدویت و حضرت مهدی (ع) از مظلومترین موضوعات است.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی مهدویت به دستور رهبری تشکیل و در سه موضوع فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: آموزش، پژوهش و تبلیغ سه محور تعیین شده بوده اند.

نصوری با اشاره به اینکه تا کنون 200 فارغ التحصیل در سطوح 3و 4 حوزه در رشته امامت و مهدویت آموزشهای لازم را فرا گرفته اند، خاطر نشان کرد: در 20 استان کشور مراکز تربیت نیروهای ویژه مهدویت با عضویت دستگاههای اجرایی فرهنگی تاسیس شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه طی 15 جلسه برگزار شده در مازندران دو هزار و 800 نفر معلم و مربی پرورشی آموزشهای لازم را فرا گرفتند، افزود: 70 مربی قرآن، 70 روحانی سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین 70 نفر نیروی خواهر حوزه علمیه الزهراء در استان مازندران دوره های مهدویت را فرا گرفته اند.

نصوری با اشاره به اینکه با تفاهمنامه امضا شده با دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیروهای ویژه این دفتر در استانها آموزشهای لازم را فرا می گیرند، اظهار داشت: این دوره ها در 120 جلسه و به صورت کارگاهی در چهار ترم و 19واحد برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه در دو استان مازندران و هرمزگان به صورت ویژه این آموزشها تا پایان امسال داده خواهد شد، خاطر نشان کرد: دوره کوتاه مدت آموزش در مدارس و مهدها در دستور کار است.

نصوری با اشاره به اینکه سه میلیون و 500 هزار نفر پرسنل دولت و یک میلیون نفر پرسنل نیروهای مسلح آموزشهای مهدویت را در سال 88 فرا خواهند گرفت، تصریح کرد: 20 ساعت آموزش نیز برای مدیران ارشد نظام در نظر گرفته شده که تدوین و تهیه و چاپ کتاب آن نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مدرک ارائه شده از سوی این مرکز توسط شورای عالی حوزه علمیه قم رسمیت دارد، افزود: تاکنون 70 کتاب تخصصی در زمینه مهدویت تالیف و چاپ شده و همچنین مجله امان و فصلنامه انتظار نیز در مورد مهدویت مجوز انتشار دریافت کرده اند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت همچنین گفت: باید به ادعاهای فرقه های مختلف به خصوص فرقه های ضاله پاسخ های لازم داده شود.

نصوری با بیان اینکه تاکنون سه کتاب ویژه و تخصصی به نامهای یاوران حضرت مهدی (ع) ،جوانان ما و پله پله تا مهربانی برای گروه سنی جوانان تدوین و چاپ شده است افزود: باید کتابها را به زبان روز تفسیر و تدوین کرد و آموزشها و روشها نیز تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 90 هزار نفر از طریق مجازی آموزشهای لازم را فرا گرفتند، اظهار داشت: باید کارهای محتوایی و مطالعاتی را به سمت کاربردی برده و نرم افزارهای خاصی نیز در این زمینه تهیه کرد.

نصوری با اشاره به اینکه بیشتر تعداد ثبت نامی ها از طریق مجازی دارای مدرک لیسانس و بالاتر و همچنین از خارج از کشور هستند، تصریح کرد: به مسئولان استانها پیشنهاد کردیم که فرهنگسرای مهدویت ایجاد کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.